fredag 12. desember 2014

"Kvinnor ritar bara serier om mens"

I september nevnte eg den svenske teikneserieantologien "Kvinnor ritar bara serier om mens", og no har eg endeleg fått kjøpt den. Sara Olausson er redaktør, og over 30 svenske kvinnelege serieteiknerar har bidratt. Boka er ein kommentar til den stereotypien ein gjerne møter som kvinneleg serieskapar; at ein berre teiknar serier om mensen. Men Olausson meiner faktisk at ein bør snakke enda meir om mens, og at det bør bli enda vanligare å skildre mensen i alle slags formar sidan dette er så stor del av kvinners liv. No har eg lese boka, og eg må innrømme at eg blei litt skuffa.

Dei bidraga som kjem best ut i mi meining er dei som berre lar mensen være eit bakteppe for den historia som blir fortalt, slik som i bidraget til Klara Wiksten (ho er kjempedyktig! Alle bør lese boka hennar "Dagarna") eller dei som fortel ei historie utan å skulle ha ei lang tirade om PMS. Mange av bidragsyterane tek for seg ei oppramsing av mensenfakta, og for meg blir dette kjedeleg etter eit par ganske like historier. Kva er eigentleg PMS? Kva er ein menskopp? Kva skjer på dei ulike dagane i syklusen? Eg synes rett og slett ikkje mensen som tema er så spanande, og eg føler heller ikkje at det handlar om kvinneundertrykking at mensen ikkje står på dagsorden heile tida. Det kunne med hell vore fleire fengande historier, og litt midre fakta og kamprop om at "alle må snakke om mensen!" For må me det? 

Eg synes utgangspunktet for antologien var spanande, men det hadde vore kjekt å sjå ei slik samling utforske eit breiare tema. Sidan mange av bidraga var relativt like seier det kanskje noko om at tematikken ikkje er fyldig nok til å fylle over 150 sider? Eller har bidragsyterane ikkje heilt sett potensialet i tematikken? 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar